kategooriata

Kõik on haiged

Mina ei ole haige ja Annabel ka ei ole (ptüi ptüi ptüi üle vasaku õla) aga kõik ülejäänud on. Algas see jamps umbes täpselt enne jõule, kui mu ema endale paar põletikku külge pookis. Edasi Anet, kes veetis oma romantilise aastavahetuse Saaremaal olles kõhuviirusega haiglas tilgutite all, Janel oli alles hiljuti palavik ja ema, kes vahepeal isegi korraks terveks sai, jäi kohe uuesti grippi. Minu Kristjan vaevles samuti nüüd juba paar nädalat tagasi selles kohutavas kõhugripis ja mõned päevad  tagasi tuli poole päeva pealt koju palaviku, köha ja nohuga. Nüüd ta näitab juba paranemise ilminguid aga ajalugu on näidanud, et kauaks seda rõõmu (loe: tervist) ei ole ja üsna varsti on mingi haigus jälle küljes. Mul on tõesti väga palju vedanud, et olen jäänud koos lapsega puutumata aga kaua see õnnistus kestab, kui kõik ümberringi haiged on? 😦 Riputasin siin mingiaeg kodu küüslauku täis, varusin sidrunit, mett ning ingverit ravi ennetuseks, võtan ise kõiki vajalikke toidulisandeid ja mesilasema toitepiima immuunsust tugevdavaid tablette, käin eranditult iga päev Annaga jalutamas mööda Stromkat, mere ja metsa ääres, aurutan porgandeid ja no ühe sõnaga annan endast olenevalt kõik selleks, et mitte haigestuda. Aa mainimata jäi käte pesu ja desinfitseerimine. Ma tean, et viimase hetke ponnistused ei pruugi toimida ja igasugust ennetamist peab tegema koguaeg süües piisavalt juurvilju ja puuvilju, käia ilmale vastavalt riides jne aga ma omast arust olengi tubli tüdruk koguaeg olnud 🙂 Loomulikult saab alati tublim olla. Loetlen teile allpool mõningad näpunäited, mida tehes saab tugevdada oma immuunsussüsteemi ning hoiduda külmetushaigustest.

  • Mesi–  Maitsev ent kasulik looduslik antibiootikum, mis aitab peletada viiruseid ja baktereid. Meeles tasub pidada, et mesi kaotab kõik raviomadused, kui lisada üle 40 kraadisesse vedelikku (vesi, tee, piim jms)
  • C-vitamiin– Tugevdab keha kaitsevõimet haiguste vastu. Kui paraku juba on külmetus naha vahele pugenud, siis on C-vitamiini vajadus kehas suurem. Head allikad vitamiini ammutamiseks on marjad, puu,-ja köögiviljad. Näiteks erinevad sõstrad, tsitruselised, papkrika, kiivi ja kaalikas.
  • Küüslauk– Juba iidsetest aegadest tuntud efektiivne ennetav abivahend külmetushaiguste vastu. Kui küüslauk ei maitse, on võimalik muretseda endale küüslaugu baasil kapsid lähimast apteegist. Küüslauk leevendab grippi ja parandab näiteks mälu.
  • Probiootikumid– Aitavad luua normaalset soolestiku mikrofloorat ning moodustavad soole seinale kaitsekihi, hoides sellega ära halbade bakterite kinnitumise ja arenemise. Toetavad ka immuunsüsteemi tööd ja eriti kasulik on neid võtta just reisidel.
  • Mesilasema toitepiim–  Üldtoniseerivad mesilasema toitepiima kapslid sobivad nii immuunsüsteemi tugevdamiseks kui ka väsimustundest jagusaamiseks, sest nende mõjul hävib enamik mikroorganisme 10 – 15 minuti jooksul. Tänu mesilasema toitepiimale paraneb näiteks uni, suureneb kehaline vastupanuvõime, alaneb vere kolesteroolitase, normaliseerub vererõhk, paraneb enesetunne ja meeleolu.

 

20170101_150030366_ios
Hoidke ennast ja head tervist!

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s