kategooriata

Internetikaubandus

See on üks õudne vaev ja peavalu, ma ütlen! Ma ei imesta, kui inimesed teevad seda 8h päevas teevad põhitööna. See on võrreldav telefonimüügiga minu meelest. Ei ole ma siiani midagi edukalt müünud, kuid mõndade ostudega olen küll väga rahul olnud. Näiteks aasta tagasi otsisin Annabelile kombet ja tegin miljonist valikust parima. Viimsis asus neiu, kelle käest sain kombe ja lisaks veel hunnik asju beebile ja mõni kuu hiljem ostsin just selle sama neiu käest ka oma vankri. See oli täielik WIN.  Sain Annale ka armsa k/s kombe ja nipet näpet veel siit-sealt. Sellega aga positiivsed emotsioonid piirduvad seoses internetis kaubitsemisega.

Olen ise pannud müüki varieeruvalt erinevaid tooteid alates mähkmetest lõpetades talvejopetega ja alati lähtun sellest, et ma müün oma asju sellisel kujul nagu mulle endale meeldiks neid osta. Ühe vana või ebasobiv on ju teise uus ja huvitav, milleks siis poest osta kalli raha eest, kui on võimalik saada müügigruppidest nii palju erinevaid asju ja seda poehinnast madalama hinnaga? Eriti lapse riideid ja mänguasju, millest ta niikuinii natukese aja möödudes välja kasvab. Okei, asja juurde….näiteks otsisin rinnapumpa, mille poehind on 175-. Kirjutas mulle neiu ja pakkus vist 110 või 120-ga, ei mäleta täpselt. Tegu oli 2015 aastal ostetud pumbaga ja kasutust saanud, mitte kapis seisnud. Kirjutasin viisakalt, et see hind on siiski nats krõbe, ehk sobib 80-90 hind. Sain vastuse, et see on naeruväärne pakkumine ja edu otsimisel. (Lõpuks saatis selle pumba meile Kristjani ema USA-st) Mina lähtusin sellest, et tegu ei ole uueväärilise pumbaga, aasta on 2017 ja see on ostetud tänase päeva seisuga ostetud umbes 1-2 aastat tagasi. Tegu on kuluva tootega ja see ei pruukinud tol hetkel üldse maksta nii palju poes. Niipalju, kui ma uurisin netist, siis sama aasta mudeleid oli pakutud (buduaar, okidoki jms) madalama hinnaga. Kui võtta hetkel poelettidel olev müügihind ja jagada see poolega, oleks summa tulnud 87.5 ja sellist summat oleksin ma nõus olnud välja käima. Teine näide, müüsin ise avamata gaasirohtusid , paaril korral kasutatud probiootikumi (poehind 30-.) ja võttis ühendust soovija. mina olin hinnaks pannud (täpselt ei mäleta) aga pool või alla poole müügihinnast 12-15 eurtsi siis. Neiu ütles, et 7-ga nõus ja maksku mina veel postikulu ka. Misasja nagu?! Kui mul on võimalik saada toode müügihinnast poole võrra odavamalt siis ma oleksin igaljuhul õnnelik ega hakkaks enam tingima. Vastasin viisakalt, et poehind küündib 30 euroni ja kasutatud vaid paaril korral, seega võrdemisi hea diil. Vastuseks sain, et tema pole kindel, kui palju ma seda kasutanud olen ja võib-olla müün tühja pudelit. Oeh jah! Okei, kindlasti on mõni, kes sellist debiilsust korraldab ja kuidas ma nüüd talle selgeks teen, et mina pole üks nendest?  Igal juhul ei olnud ma nõus ja soovisin talle edukat edasi otsimist.

Siis on need korrad, kus kirjutatakse postkasti sooviga saada teatud toode/d ja küsin, kuidas kohale toimetada saab ja kirjutan hinnasoovi rekvisiitidega. Vastus tuleb koos postisooviga ja tel nr aga aga infot,millal laekub summa, seda ei täpsustata ja paljudel kordadel see ei laekugi. Õnneks veel ei ole ma midagi posti pannud, ilma , et mu kontole miskit laekunud pole. Teistel kordadel kirjutatakse soov ja minu vastusele ei vastata lihtsalt enam mitte kunagi. Siis ma pean ise mõtlema, kas mul on nüüd bronn või ta ikkagi ei soovi või soovib ja tal on tegemist…nädal aega. Minu meelest peaks see kõik käima selgelt ja kiirelt. Ma annan teada, et soovin seda halli kampsunit, saan rekvisiidid, teen ük ja saadan sellest screenshoti ning esimesel võimalusel saan selle kätte. Mitte nii, et nädala pärast ma veel küsin, kas olete posti pannud või mis värk sellega nüüd on. Mul on ette tulnud kordi, kus mul ei ole võimalik ük sooritada enne teatud kuupäeva, kui soovin midagi vahetult enne palgapäeva siis ikka kulutan pigem raha toidule, kui teen sisseosteid, mida ilmtingimata vaja pole. Sellistel juhtudel räägin asja läbi müüjaga, kas on võimalik bronnida toodet ja räägime kuupäevadest, millal on kindlasti võimalik sooritada tehing. Selline käitumine ja asjade müümine-ostmine on ju igati lihtne ja selge ja tekitab inimestes usaldusväärsust.

Viimasena räägin tehingutest, milles olen pidanud pettuma. Olen sooritanud ük tehingu eest ja saatnud sellest ka väljavõtte. Lepime kokku aja ja koha, millal üle antakse toode(d) või täpsustame postiga saatmise võimalusi ja siis äkki tekib hulga ettekäändeid, miks ei ole võimalik või ei saa posti pandud toode(d) ja/või ei ilmuta kokkulepitud ajal kohale. Selline asi ikka ajab vere keema küll. Ma pean inimest taga ajama ja lõpuks ju saan vihaseks ja laiatan miskit talle ja siis nädal hiljem saan kuidagi oma asja kätte. Vot see on naeruväärne, milleks selline jantimine?? Teisel juhul saan tooted küll kätte, kuid määrdunud, katki, pesemata kujul. Väga kift!

Selline käitumine valmistab lihtsalt pettumust ja ajab vihale. Võtsingi enamus oma kuulutused hiljaaegu maha ja läksin viisin Janega koos hunnik asju Viimsi kirbukale. Maksta on vaja teatud aja eest boksi hind, see on vist 60 eurtsi kuu meil ja edasi tegeleb kirbukas ise nendega. Võimalik boks rentida ka nädalaks, kaheks jne. Kui toodete eest on 60 raha koos, siis kõik ülejäänud läheb sulle endale tasku. Igati parem variant, kui internetis tõmblemine ja säästab kõvasti närve. 🙂

 

 

Mis teete teie oma riiete ja asjadega, kui te enam neid ei kasuta? Prügikast, uuskasutus, fb müügiturg, annate ära või mõni muu lahendus?

One thought on “Internetikaubandus

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s