blogimine · kogemus · teenindus

EDIT: Laidan- ETS Logistika

EDIT: Tahan teiega jagada ETS Logistika loo lõppstsenaariumit, mis meie jaoks siiski positiivselt lõppes. Saadetis jõudis meieni 04 mail, reedesel õhtupoolikul ning kuigi näiliselt tundus, et pappkastid olid nurkadest muljutud ning mõnest kohast ka katki siis kaup nende sees oli terve ning ka lähemal vaatlusel ei avastanud me ühtegi kriimu. 

Päev peale postituse üles laadimist helistas mulle isiklikult ETS Logistika omanik, Aleksander, kes oli minu ETS Logistika teenuseid puudutavast blogipostitust lugedes jahmunud. Tema sai esimese, põgusa ülevaate hetkel toimuvast minu postitusest ning otsustas helistada ja isiklikult vabandada. Ta helistas ka minu elukaaslasele, Kristjanile ning vabandas ka tema ees.

Ta palus lühidalt selgitada, mis on juhtunud ning toonitas, et tema, kui ettevõtte omaniku jaoks on oluline iga klient, olgu ta eraklient või suurfirma. Aleksander võttis meie saadetisega seotud küsimuse enda südameasjaks ning hoidis meiega sidet kuni pakk oli kohal ja uuris ka selle seisundi kohta ja kõige lõpuks hüvitas heldelt meile valmistatud kahju (kahju siis selles osas, et me ootasime kaua ja pidime kohapeal muretsema asjad, mis meil tegelikult olemas olid). 

Meie saadetis oli lõpuks kohal, kõik oli terve, meiega suhtles inimene, kelle jaoks oli saadetise kohale jõudmine sama oluline, kui meie jaoks. Kui Aleksander oleks algusest peale meie kontaktisik olnud siis ma usun, et ma ei oleks seda postitust üldse pidanud trükkima. 

Loo moraal: Kõik inimesed ettevõttes, kes tegelevad klientidega nii otseselt kui ka kaudselt on seotud vähemal või suuremal määral ettevõtte brändinguga. Seega on ettevõtte maine kujundamisel väga oluline osa just sellel inimesel, kes on vahetus kontaktis kliendiga, eriti sel hetkel, kui on ilmnenud tõrge ettevõtte poolt või hoopis kolmandate partnerite tõttu nagu juhtus olema antud olukorras. 

LÕPP HEA, KÕIK HEA!

Aitäh, ETS Logistika!

 

 

Minu kannatus hakkab katkema või õigemini ongi juba katkenud. Ma ei tea enam, mida teha või kuidas käituda. Lugu järgmine, alustasin veebruaris Eestis olles läbirääkimisi ETS Logistika ettevõttega seoses meie asjade kolimisega Hispaaniasse. Mul oli 3 väga tähtsat kriteeriumit.

  1.  Ukselt ukseni teenus
  2. TA (Tähtaeg, millal asjad PEAVAD olema Hispaanias) seega palusin varuga aega arvestada.
  3. Terve saadetis (Selliselt nagu mina teele saadan, peavad asjad ka kohale jõudma)

Täna on seis selline, et saadetis on teel olnud 3 nädalat (12 aprill sai Eestist teele pandud ja eeldatav TA oli 24 aprill, kui pidid kohale jõudma). Täna on 03 Mai ja mida ei ole, on meie saadetis. Selle kolmanda kriteeriumiga juhtus juba kohe alguses üks “naljakas” lugu, kui rekkajuht euroalusele järgi tuli ja hakkas roklaga veoki peale asju tõstma ning suurest rapsimisest terve euroaluse kummuli keeras. Kift! Juba algus tõotas, et miskit head on meid ootamas. Saadetise seas on praktiliselt tutt-uus lapse turvatool, Bumbleride Indie käru, IKEA lapse söögitool, minu läptop, 99% meie riietest, madrats, voodipesud ja muud vajalikud asjad.

Ma olen nendele ühtelugu ainult helistanud ja pärinud, kus on,miks ei ole, millal saab ja kujutate ette, ma saan vastuseks ainult: “Me ei tea, kus teie asjad on ja millal nad jõuavad!” palun neil siis uurida ja tagasi helistada ja siiamaani pole veel kordagi  keegi tõstnud oma telefonitoru ja mulle tagasi helistanud. Ühel korral, ma ootasin 2 päeva ja helistasin lõpuks ikka ise tagasin neile. Tänane telefonikõne sinna oli juba närvilise alatooniga ja vihane, sest mul on tõesõna kops üle maksa. Minu jaoks jääb mõistmatuks, kuidas ma maksan 450€ teenuse eest, mis on siiski SUUR raha ja ma ei saa selle eest tervikliku, õigeaegset, meeldivat teenust.  Jumal, saaks ma asjadki kätte, oleks  väga tänulik!

Eile, peale ka üsna närvilist telefonikõne ETS logistika agendile, mis leidis aset juba esmaspäeval, sain meili sisuga, et võin oma tšekid saata, et nad korvavad siis mulle siin muretsetud asjad, millega me olime arvestanud. Tore jah.  Täna, nüüd, 2 minutit tagasi, sain meili sisuga, et meie alus on hispaanias ja tuleb homme. Naljakas lugu sellega on see, et need hispaania partnerid on meiega ühendust võtnud juba 9 päeva ja lubanud, kas täna või homme tulla aga ikka ja jälle, saab kell 17.00 ja siis 18.00 ja 20.00 ja meie asju ikka pole. Tekib küsimus, kas me üldse näemegi oma asju veel.

Otsisin üles meili, milles on tellimuse info ja seadusest tulenevad punktid, mõlemapoolsed õigused ja kohustused.  Nagu arvata võis on tellijale ehk siis minule terve käputäis kohustusi, trahve, kui ma õigeaegselt ei maksa arvet, muid trahve viivitustega (kui ma eeldataval peale- või mahalaadimise päeval ei saa vastu võtta saadetist siis on MULLE trahv 150€ päevas). Neid puudutas kogu see pikk tekst vaid 1 lausega, kui saadetis on mõranenud, katki siis tuleb sellest 7 päeva jooksul teavitada ja hilisemaid pretensioone enam ei rahuldata. Aga mis saab siis, kui nemad viivitavad, ei jõua kokkulepitud TA kohale jne? Kas ma ka saan mingit trahvi nõuda või on ainult neil see õigus? Natuke naljakas (tegelt on väga kurb), et kui klient viivitab, siis ta peab 150€ välja käima 1 päeva eest aga, kui toimuvad nendepooled tõrked siis ma pean neid telefoniga taga ajama nii, et nutumaik tuleb suhu.

Kokkuvõttes hindan teenust selliselt: 

  • Saadetise teekonna jälgitavus puudub täielikult
  • Õigeaegne kohaletoimetamine- puudub (saadetis pole tänase päevani kohale jõudnud, kuigi pidi kohal olema 24 aprill)
  • Klienditeenindaja on ebapädev, tal puudub info saadetise kohta. Helistades ETS agendile, paludes infot, lubatakse tagasi helistada, kuid keegi tagasi ei helista ja lõpuks pean ikka ise helistama ja vastuseks saan, et endiselt puudub info, kus asub minu saadetis ja miks see kohal pole.
  • Kiire infovahetus- puudub (esmaspäeval lubati uurida saadetise kohta ja mulle märku anda….täna pidin ise tagasi helistama)
  • Kiire, mugav, meeldiv teenus- puudub
  • Proffessionaalne teenindus- puudub 
  • Kliendisõbralik ettevõte- Vot ei ütleks, sest mul on saadetis mööda ilma rännanud tänaseks 21 päeva ja ma ei tea, millal ma asjad lõpuks kätte saan. Vastutulelikkus, abivalmidus, sõbralikus, koostöövalmidus -puuduvad.
  • Hind-  umb. 450€ maksin tarne eest, mida pole kohal ning lisaks kõigele suutis pealtnägijate juuresolekul autojuht minu saadetise juba Eestis veokisse roklaga tõstmise ajal kummuli keerata seega on tõenäosus, et õrnad saadetised on puruks, katki või mõranenud. 
  • Probleemide ilmnemise korral A) Ei teavitatud mind B) Ei ole mulle helistatud ja välja pakutud lahendusi

Peale mitmeid ja mitmeid kõnesid sain lõpuks meili, kus soovitakse, et ma saadaksin neile mingeid tšekke asjade hüvitamiseks ja veidi hiljem sain ka vastuse Hispaania poole pealt, et nad jõuavad homme.

On teil kogemusi ETS Logistika OÜ-ga? Millised?

 

 

 

 

2 thoughts on “EDIT: Laidan- ETS Logistika

  1. Kaubaaluse kummuli keeramine on omast kogemusest öelduna tavaliselt kliendi probleem. Selgitan: kas alus oli pakendatud kindlalt ja stabiliseeritud: nurgad kinni/turvatud – sellise pika transpordi puhul oleks kindlasti vajalikud nurgaliistud (saab teha tavalisest papist), pakkekile pingutatud (või lihtsalt ümber keritud) ja ka aluse külge kinnitatud? Samas oleks mõistlik olnud, et kui autojuht näeb, et alus on ebastabiilne ja/või kehvasti pakitud, siis keelduks ta üldse seda peale võtmast ja paluks ümber pakkida. Mõistlikumad mehed ise aitavad sealjuures kaasa. Kahjuks vähesed firmad jagavad üldse pakendamise juhendeid, ise omandasin need töö ja kogemustega.. olen isegi aluseid kummuli tõmmanud ja selleks pole tegelt üldse palju vaja – valesti pakitud aluse puhul läheb lauluga kummuli.
    Eraisikuna pole ma ühegi transpordifirmaga kokku puutunud, kuid tööalaselt igapäevaselt. Siit võib ka tulla suhtumise vahe. Sina eraisikuna väike mutter kogu süsteemis ja ausalt öeldes kedagi väga ei huvita, kui midagi nihu läheb. Samas kui vastas on suur ettevõte ja mahukad tarnelepingud, siis suhtumine teine.
    Mille põhjal muidu üldse ettevõtte valisid?
    Muid asju muidugi ettevõtte suunas ei saa kuidagi andeks anda või normaalsena võtta, seega tänud, et kogemust jagasid! Tasub kaugemale hoida..

    Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s