blogimine · Trenn

Trennivlog/ Teadlik treening kodustes tingimustes

Ma olen tahtnud trenni hakata tegema juba oi oi, kui kaua aga alati on midagi vahele tulnud. Ma tean, et vabandused on nõrkadele, kuid tõesti…hommikul praktikale, õhtul kooli, öösel õpin ja vabadel päevadel olen lapsega. On ainult teatud hulk tegevusi, millega üks inimene jaksab tegeleda ja mina tõesti ei ole imeinimene. Isegi, kuipraktikat ei olnud parasjagu, oli mu laual juba piisavalt tegevusi ja trenn ei olnud tol ajal minu prioriteet. Täna pole mul kooli, pole mul praktikaid, ma ei käi tööl (veel) ja sotsiaalelu mul ka pole seega jääbki mul aega üle, et tegeleda oma blogindusega ja trenni tegemisega.

Algul ei plaaninud ma üldse enda kodustest trennidest hakata tegema videosid ega sellest ammugi mitte vloggima aga siis ma mõtlesin, et why the hell not? Mina surfan netis ja kasutan peamiselt välismaa vloggijate ja eratreenerite vloge trenni tegemiseks seega miks ei võiks mina enda trennidest teha videosid ja laadida neid üles? Kui vähemalt üks inimene leiab, et see on tore, mis ma teen ja saab sellest kuidagi moodi kasu siis ma olen juba edu saavutanud.

Alustagem algusest

Kindlasti on teie seas PALJU neid, kes lihtsalt ei oska kuskilt alustada. Infot ja materjali ning videosid on interneti avarustes tohutult palju, vali siis nende seast endale sobiv, eks? Mina otsustasin enne igasuguse füüsilise trenni alustamist teha natukene taustauuringut ehk peamiselt otsida infot, miks midagi teha ja millise treeningu tegemine viib soovitud tulemusteni ja millise mitte. Sellega välistasin ma kohe kõik videod ja väljakutsed stiilis “30 päeva kükke” ja tagumik kasvab. Ega ikka ei kasva küll..ma olen proovinud ja tean omas käest! Need lühiajalised “väljakutsed” on sama head, kui lühiajalised ent äärmuslikud dieedid, lõpuks sa lihtsalt murdud ja hakkad vastupidiselt hoopis koogikesi sisse vitsutama ja mõtled, et sa ju tegid kõik täpselt nii nagu peab aga lubatud tulemust ei ole!

Teiseks on väga oluline teada, et kui on soov esile tuua kõhulihaseid või suurendada tuharat, saada lahti sangadest vms siis EI AITA vaid ühele piirkonnale suunatud harjutused. Kõhulihaseid rasvakihi alt ei too esile intensiivne kõhulihaste treening vaid hoopis rasvaprotsendi vähendamine. Kuidas rasvaprotsenti väiksemaks saada? Lihtne, tuleb vähem süüa ja rohkem liikuda. Kehas peab toimuma energiadefitsiit, et ta tarbiks juba olemas olevat rasva ning vähendaks seda. Kui on saavutatud soovitud % siis saab alustada lihasmassi kasvatamisega. Mina ei keskendu kõhulihaste treenimistele, sestmul on väike ent VÄGA häiriv kiht rasva kõhu peal, millest on vaja kõigepealt lahti saada.

Kolmandaks tuleb mõista, et kohe ja palju ei too kiireid tulemusi. Treenida tuleb targalt ja teadlikult. Alustada tuleb kõige kergemast ja liikuda vaikselt edasi suurendades intensiivsust ja raskustaset. Tehes iga päev jõutrenni nii, et silmad hüppavad peast välja, et ole su kehale ega vaimule kasulik. Minu esimene trenn oli kõigest 10 minutit ja sellest täiesti piisas, et lihased järgmisel päeval tunda annaks. Oluline on olla iseenda vastu aus! Kui sa ikka tunned, et liiga kerge on ja sa ei tunne seda “põletustunnet” või tunned, et ei pigista endast maximumi siis tuleb teha raskemaid harjutusi. Sa pead tundma, kuidas trenn mõjub!

Mis ma veel öelda oskan….mul on NII palju õppida veel. 80% ilusa ja saleda keha saladus on õige toitumine ja see on ühtlasi ka kõige raskem osa selle juures. Ma arvasin ka,et ma tean nii üht kui teist õigest toitumisest, kuid reaalsuses ei tea ma kindlasti pooltki, mis on teada ja teha, et saavutada ideaalne figuur. Ainult teadmised meid samuti saledaks ei tee, tuleb ka praktikas rakendada neid teadmisi ja püsida rajal. Trenni võib igaüks rapsida kuid ilma õige toitumiseta on see kõik justkui ilmaasjata.

Kui teil on küsimusi trenni kohta, minu videode kohta või on teil hoopis mõni soovitus mulle seoses toitumisega või trenniga siis kirjutage mulle julgelt alla kommentaariumisse või minu meilile: a.polismae@gmail.com

Minu murekohad

TUHAR-probleem seisneb selles, et seda pole.

KÕHT- probleem seisneb selles, et seda on liiga palju.

Tuharat on vaja teadlikult treenida ja seda ma üritangi kodustes tingimustes teha ja kõhu kohta jätkuvad minu uuringus ja info otsingud. Mul on kõhulihas täitsa olemas aga ta lihtsalt peidab ennast väikese (minu jaoks suure) pekikihi all. Esimene etapp-vaja põletada maha see rasvakiht, mis mu kõhulihaseid varjutab ja seejärel etapp 2- treenida kõhulihaseid.

Lisan siia pildid enda praegusest olukorrast. Ehk on hea tulevikus võrrelda pilte ja kui ma Aneti käest müüdulindi kätte saan siis lisan postitusele juurde ka enda mõõdud.

Paremalkannil on topeltkann? Ahh!
Ei hoia kõhtu sees. 

Kõige lõppu jätan oma elu teise või kolmanda…oleneb, mida nüüd vlogiks lugeda. Esimene Youtube üles pandud video oli pigem lihtsalt timelapse-ga tehtud kiirvideo mu trennist ja ujumisest, kui Annabel lõunaund magab, et saaksite aimu, millised on minu lõunad enamasti. Teise vlogi tahtsin teha sellest, kuidas me õhtuti Kristjanile vastu jalutame ja niisama salvestada Annabeli armsad ent naljakad hetked, kui ta maailma uudistab ja nüüd olen lisanud kolmanda vlogi, kus toon teieni oma tuharalihaste aktiveerimise rutiini, mida ma teen 3*nädalas.

Tuharalihas koosneb kolmest lihasest- Minimus, Medius ja Maximus gluteus. Selleks, et saada prinki ning ümarat kannikat, on vaja treenida ning aktiveerida kõik ülaltoodud lihased. Nüüd on tuhara lihaste treenimine kerge, sest olen teile kokkupannud tuharalihaste aktiveerimise rutiini, mida kodus iseseisvalt teha. Kõiki harjutusi tuleks teha 30 sekundit ja 3x algusest lõpuni ehk teed rutiini ühe korra läbi ja siis alustad uuesti.Samas peab silmas pidama, et kui sa alguses ikka ei jaksa siis tee vähem aga tee hingega.

Video kohta niipalju, et kõik harjutused ja nende tegemise aeg on videos kenasti olemas. Teen kõik teile ette ja mingit lisavarustust tarvis ei ole. Minu ainukesed abilised on 5€ joogamatt ja tool, mille seljatuge ma kasutan. Trenniriided on täiesti tavalised, ei mingit kallist brändi. Ma tahan teile näidata, et selleks, et alustada midagi, ei ole vaja palju raha. Minu youtube konto avamine oli samuti tasuta ja videosid monteerin Movie Maker-i (Windows arvutis) ja Imovie-ga (Apple telefonis).  Mõlemad on tasuta, ainus mis kulub, on minu aeg ja seda ma kulutan oma blogi ning vlogide tegemise peale hea meelega. Vot nii ongi! Vaadake mu vloge ja kui meeldib siis vajutage TELLI/ Subscribe minu youtube kanalile ja olge kursis minu vlogi maailmaga.

Kui teil on mulle soovitusi, milline treeningkava teile veel lisaks tuhara piirkonna treeningule võiks huvi pakkuda siis andke mulle märku ja ma hakkan otsima informatsiooni ning panen kokku uue video, mida saavad kasutada trenni tegemisel kõik, kellele see vähegi huvi pakub ja keda need videod võiksid aidata kergemini kodustes tingimustes trenni teha.

Kas kodus trenni teha on mõttetu ja eelistate siiski vaid jõusaali/rühmatreeninguid?

Kas oled kunagi kodus teinud trenni? Kui siis mille järgi ja mis trenni?

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s